עקרונות לתיכנון פלייר לחלוקה בתיבות דואר

אומרים ש…

עסקים קטנים משתמשים לעיתים קרובות בפליירים לצורך קידום מכירות.

היתרון של הדפסת פליירים הוא המחיר הנמוך יחסית והשליטה במקומות החלוקה.

החיסרון הגדול הוא העומס הגדול של הפליירים בתיבת הדואר הממוצעת והעובדה שלא מהט מהפליירים מגיעים לפח, עוד לפני שבכלל נקראו על ידי קהל המטרה.

כדי להעלות את הסיכוי שהלקוח הפוטנציאלי שלנו יפנה קשב לפלייר שלנו, יש להקפיד על מספר עקרונות פשוטים ובסיסיים:

1. יש לבחור כותרת קצרה, בולטת ויזואלית ומושכת מבחינת התוכן, לדוגמא: כל הלבשת החורף בחצי מחיר!, בעל הבית השתגע!, 50% הנחה! וכו.

2. פלייר אפקטיבי צריך להציע הצעת מכירה משתלמת ללקוח. העובדה שפתחתם מספרה חדשה היא מאוד מרתקת… (בעיקר את בני משפחתכם וחבריכם הקרובים… ) אבל, את אותה לקוחה שמסתפרת כבר שנים אצל הספר הקבוע שלה, הדבר לא כל כך מעניין, אלא אם אתם נחשבים למותג מבוקש בתחומכם. רוב העסקים הקטנים, מעצם טבעם, אינם כאלה. לכן, כדי שיהיה עניין במסר שלכם, יש לתת מסר של פיתוי לצרכן, ופיתוי הוא בדרך כלל על בסיס של הטבת מחיר משמעותית.

פן ב- 39 ש"ח הוא מסר אטרקטיבי אם מחיר סנטנדטי בשוק הוא 60 ש"ח ומעלה. אם המחיר הסטנדרטי הוא 45 ש"ח, אז אין כאן בשורה מבחינת הלקוחה.

3. פלייר צריך להיות מעניין ויזואלית. השקעתם בהדפסת פליירים ובחלוקת פליירים, אל תחסכו בעיצוב הגרפי של הפלייר. זכרו שההבדל באפקטיביות של פלייר מעוצב ולבין פלייר בעיצוב חובבני הוא דרמטי.

4. אין להעמיס על הפלייר מספר מסרים רב, שכן – מרוב עצים לא יראו את היער. המסרים צריכים להיות קצרים וממוקדים. מומלץ להתמקד המסר שיווקי אחד חזק שנגזר מהכותרת.

5. כמות אפקטיבית של פליירים היא 5,000 יחידות. זו גם הכמות המשתלמת ביותר מבחינת העלות.

6. מומלץ לא להדפיס פליירים אצל מי שמחלק פליירים ולא להזמין חלוקת פליירים אצל מי שמדפיס פליירים. עם קצת הגיון בריא תבינו למה…

7. תנמיכו ציפיות ולא תתאכזבו. הסטטיסטיקה של התגובות לפליירים מדברת על בין 0.5% ל- 2.5% תגובות לפליירים, כלומר אם חילקתם 5,000 פליירים לפי הכללים עליהם דיברנו, צפו לקבל בין 25 ל – 125 תגובות. אלא אם אתם מוכרים טלויזיות ב- 10 ש"ח… 🙂

נכתב על ידי המרכז לקידום עסקים קטנים ובינוניים המעניק יעוץ לעסקים קטנים ובינוניים בשיתוף בר עיצובים והפקות דפוס.


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *