מהו ריצוף בטון מוחלק ומהם יתרונותיו

רצפת בטון מוחלק הפכה בשנים האחרונות ללהיט. הריצוף אינו ריצוף זול, אך בהתייחס לעמידות שלו ולאפקט העיצובי הדומיננטי והשדרוג העיצובי שהוא מעניק לחלל בו הוא מונח, הרי שמדובר בהחלט בריצוף במחיר משתלם ואפילו זול ביחס לאלטרנטיבות המשתוות ברמה, כגון ריצוף גרניט פורצלן או ריצוף שיש טבעי.

רצפת בטון הינה מוצר אופנתי מבוקש המאפשר לנו להביא לידי ביטוי יופי, איכות, פרקטיקה ונוחות באחזקה ובשימוש. בשונה מריצוף קרמיקה, ריצוף שיש, או מרצפות סטנדרטיות, המבוצעות על ידי רצף, הרי שיצירת ריצפת בטון איכותית הינה התמחות ייחודית מאוד הדורשת ידע מקצועי ייחודי בסודות הבטון ומרכיבים נוספים, נסיון רב בעבודה, חוש אסתטי ויכולות אומנותיות – פיסוליות. לכן, מעטים הם אנשי המקצוע בארץ העוסקים בתחום מורכב זה. חברת עיצובים בבטון, מביאה עימה ניסיון ורקורד מוכח של שנים רבות בענף זה.

החלקת בטון בתוספת חומר נגד שחיקה, יוצרת שכבת בטון קשיחה, דחוסה, איכותית, חלקה ונעימה להליכה. ניתן לשנות את צבע הבטון המוחלק על ידי החדרה של חומרים לצביעת בטון.

בטון הוא חומר בניה המורכב מתערובת של מספר מרכיבים כגון מים, חול, חצץ, צמנט ועוד. ברוב המוחלט של המקרים, הבטון משמש בעיקר לבנייה של מבנים גדולים, כאשר הסיבות העיקריות לשימוש בו הוא החוזק והעמידות שלו.

ברוב המוחלט של ריצפות הבטון, מורחים שכבה נוספת מעל הריצוף לצורך איטום ושמירה על הריצוף. ישנן שלוש שיטות נפוצות לציפוי ריצוף בטון:

ציפוי בשכבת סילר – הגימור הנפוץ ביותר בישראל אשר החסרון העיקרי שלו הוא הצורך בחידוש מדי כמה שנים.

ציפוי אפוקסי – שכבת צבע מיוחדת המגיעה בעוביים שונים ומורכבת מחומרים אפוקסי-פוליאוריטנים דו רכיביים.

ציפוי פוליאוריטן – ציפוי חזק במיוחד, אשר נחשב לחזק יותר משאר הציפויים.

כאשר אנו שומעים את המילה "בטון", מיד אנחנו חושבים על החומר האפור והלא אסתטי שאנו מכירים, והמחשבה על ריצוף בטון בבית נשמעת, למי שעדיין לא נחשף ליופיה הייחודי של ריצפת בטון, כרעיון מוזר ולא אסתטי.

מבחינת עיצוב, המראה של רצפת הבטון, ללא כל ספק יפתיע אתכם. ריצוף בטון שונה מאוד מהדעה המוקדמות כלפי החומר הבסיסי ממנו הוא עשוי. בשנים האחרונות, ריצוף בטון הפך להיות אחד הריצופים היפים ביותר ואחד האהובים ביותר על מעצבי פנים ואדריכלים רבים בישראל ובעולם.


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *